EMINESCU ÎN CONTEMPORANEITATE
Argument
Prinsă în caleidoscopul timpului, imaginea lui Eminescu dobândește nuanțe diferite în încercarea de descifrare a realității sale sufletești. Fiecare filă a operei sale este o căutare și o regăsire într-un univers ficțional.
Activitățile propuse, reprezintă pentru elevi, o provocare, pentru ca aceștia să-și manifeste talentul creativ, șlefuind forma cuvintelor, să atingă inima poetului și să-i pătrundă nemurirea.
Proiectul urmărește să încurajeze deschiderea culturală către forme multiple de manifestare artistică a elevilor, să valorifice potențialul creativ și interpretativ al acestora, pentru cultivarea simțului estetic și a gustului pentru lectură.
Organizatori,
prof. Marius PINTEA; prof. Ionela STAICU; prof. Romana ȘUFANĂ; prof. Romina POP; prof. Anca BREAZ.
An școlar 2012-2013
OBIECTIVELE PROIECTULUI
– aprofundarea cunoștințelor despre universul operei lui Eminescu ;
– dezvoltarea abilităților de lectură ;
– cultivarea simţului estetic (lectură, muzică, eseu) ;
– familiarizarea cu textul poetic/liric ;
– interpretarea, într-o manieră personalizată, în limbajele altor arte, a unor fragmente sau aspecte din operă ;
– dramatizarea unor secvențe din textele eminescene.
PUBLICUL ŢINTĂ
Cls. V-VIII și cls. IX-XII ale Liceului Teoretic Teiuș
LOCUL DE DESFĂȘURARE: Liceul Teoretic Teiuș, Centrul de documentare și Informare, Săli de clasa;
ARII CURICULARE IMPLICATE
- Limbă şi comunicare ( limba si literature romană, limba franceză, limba engleză);
DURATA – PERIOADA DE DESFĂŞURARE
3 săptămânâni
07. dec. 2012 – 20. Ian. 2013
RESURSE MATERIALE NECESARE
- PC pentru realizarea pliantelor şi afişelor;
- imprimantă;
- fond documentar;
- consumabile;
POPULARIZAREA PROIECTULUI
– site-ul Liceului Teoretic Teiuș
– blog-ul CDI
– afișe, pliante, flayere etc.
– presa locală;
ACTIVITĂŢI PROPUSE
Clasele I-IV, Liceul Teoretic Teiuș
- Recital de poezie, cls. I-II;
- Recital de poezie și desen pe marginea poeziei;
Clasele V-VIII, Liceul Teoretic Teiuș
- CONCURS: lucru pe un text laprima vedere; rebus de cuvinte; comentariu pe text; întrebări din biografia lui Eminescu; traducere de poezie (2 strofe dintr-o poezie traduse in engleză sau franceză)
- Exprimarea prin desen a ideii poetice dintr-o poezie dată;
- Recital de poezie (în română, engleză şi franceză) ;
- Cântece pe versuri de Eminescu ;
Clasele IX-XII, Liceul Teoretic Teiuș
- Eseu: „Sensuri existențiale eminesciene” (timpul, cosmicul, meditația istorică, natura și iubirea, motive poetice, fantasticul);
- Creație: grafică (afiș A4 sau A3), proza, poezie, dramaturgie;
- Secțiunea interpretare (viziune personală asupra unor texte, aspecte din opera lui Eminescu): interpretare dramatică a unui text eminescian; interpretare muzicală a unui text eminescian;
- Software educațional: ppt sau pps.
MODALITĂŢI DE EVALUARE
- expoziţie (turul galeriei) – grilă;
- portofoliul proiectului (traducere de poezie, desen, comentariu, portret etc) ;
- concurs « Săptămâna Eminescu ».
- participare la concursul național „Incursiune în universul eminescian”
PRODUSUL FINAL
- publicarea materialelor în revista școlii (selectarea celor mai bune lucrări) ;
- acordarea de diplome şi premii
Microproiectarea activității extracurriculare „Săptămâna Eminescu”
Nr.crt. |
Activitatea propusă |
Perioada/data |
Participanți |
Responsabil |
Observații |
1. |
Popularizarea proiectului |
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor V-XII |
prof. organizatori |
|
2. |
Distribuirea bibliografiei pentru concurs |
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor V-VIII |
prof. organizatori |
|
3. |
Recital de poezie, cls. I-II; |
15.01.2013 |
Elevii claselor I-II |
Inv.claselor |
|
4. |
Recital de poezie și desen pe marginea poeziei;
|
15.01.2013 |
Elevii claselor III-IV |
Inv.claselor |
|
5. |
CONCURS: lucru pe un text la prima vedere; rebus de cuvinte; comentariu pe text; întrebări din biografia lui Eminescu; traducere de poezie (2 strofe dintr-o poezie traduse in engleză sau franceză) |
15.01.2013 |
Elevii claselor V-VIII, câte trei elevi din fiecare clasă; |
Prof. de limba și literatura română |
|
6. |
Exprimarea prin desen a ideii poetice dintr-o poezie dată; |
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor V-VIII |
Prof. de educație plastică |
|
7. |
Eseu: „Sensuri existențiale eminesciene” (timpul, cosmicul, meditația istorică, natura și iubirea, motive poetice, fantasticul); |
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor IX-XII |
prof. de limba si literatura romana care predau la liceu |
|
8. |
Creație: grafică (afiș A4 sau A3), proza, poezie, dramaturgie;
|
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor IX-XII |
prof. de limba si literatura romana care predau la liceu |
|
9. |
Secțiunea interpretare (viziune personală asupra unor texte, aspecte din opera lui Eminescu): interpretare dramatică a unui text eminescian; interpretare muzicală a unui text eminescian; |
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor IX-XII |
prof. de limba si literatura romana care predau la liceu |
|
10. |
Software educațional: ppt sau pps.(biografie, epos literar, temele centrale ale operei, motive etc.) |
07.12.2012-21.12.2012 |
Elevii claselor IX-XII |
prof. de limba si literatura romana care predau la liceu |
|
11. |
Expunerea lucrărilor la CDI |
15.01.2013 |
Elevii claselor I-XII |
Profesorii din aria curriculară limbă si comunicare |
|
12. |
Acordarea de diplome |
21-26.01.2013 |
Elevii câstigători |
Profesorii din aria curriculară limbă si comunicare |
ECHIPA DE IMPLEMENTARE:
prof. Lacrima UNGUR, prof. Gloria GROS, prof. Gabriela LASCU, înv. Lili POPA, înv. Delia BOTA, înv. Virginia VĂSUȚ, înv. Dorina CIORTEA, înv. Olga SICOIE, înv. Ionela VERDEȘ, înv. Adina VÂNTU, înv. Simona BORBELY, înv. Maria ȚENDEA, înv. Virgil SICOIE